sobota, 16 sierpnia 2014

MORSKA ZIELEŃ - KULKA SZYDEŁKOWO-KORALIKOWA

Witajcie,

Dzisiaj przedstawiam kolejną kulkę " Morska Zieleń " , tym razem dużą bo o średnicy 25 mm ( oczywiście kulka

w środku ).

" Morska Zieleń " jak nazwa wskazuje jest w kolorach morza z odrobiną złota.

Z  tą  kulką trochę eksperymentowałam tzn. oprócz toho round 15/0 (  które ostatnio u mnie zagościły na dobre  ), w rzędzie z kryształkami użyłam koraliki toho round 11/o i tym razem kryształki bicone  4 mm ( które są bardziej widoczne).

Kolory , które tu wykorzystałam to : Inside Color Aqua-Lt Jonquil Lined , Higher-Metallic June Bug , Permanent Finish-Galvanized Starlight.

Elementy metalowe są pozłacane.

Gotowa kulka w najszerszym miejscu ma 30  mm.

A tak się prezentuje .

:lol:

20140816_101337

:lol:

Do kompletu dorobiłam kolczyki.

Małe kulki o średnicy 12 mm. wyszydełkowałam w tej samej tonacji , tylko kryształki bicone są 3 mm.

Tak się prezentują.

:lol:

20140816_101449

:roll:

20140814_092156

 

:roll:

20140814_100123

:roll:

20140814_093901

:lol:

Cały komplet.

:lol:

20140815_064323

:roll:

20140816_102240

:lol:

A teraz niespodzianka    :lol:

Dla wszystkich chętnych podaję schemat kulki - 25 mm.

:lol:

 

MORSKA DUŻA 25 MM

 

MORSKA ZIELEŃ - KULKA SZYDEŁKOWO-KORALIKOWA  25 MM

Potrzebne nam będą :

  • kulka o średnicy 25 mm.

  • cienki kordonek ( ja używam KORDONET 80 )

  • cienka igła do nawlekania koralików

  • szydełko cienkie  0,5 mm.

  • koraliki toho round 15/0 w trzech kolorach :



  1. Inside Color Aqua-Lt Jonquil Linea   -  A

  2. Higher-Metallic June Bug  -  B

  3. Permanent Finish-Galvanized Starlight  -  C



  • koraliki toho round 11/0 - Permanent Finish-Galvanized Starlight  -  D

  • 14 kryształków  bicone 4 mm. - Emerald AB  -  E

  • elementy metalowe : szpilka , ogniwko, 2 czapeczki , kulka ozdobna


SCHEMAT

  1. 6 -A

  2. 12 - A ( V - w tym rzędzie wykonujemy po dwa półsłupki w jednym oczku , przysuwając za każdym razem koralik  X 6  )

  3. 18 - A (  I V - w tym rzędzie  wykonujemy w pierwszym oczku półsłupek a w drugim dwa półsłupki w jednym oczku  x  6  )

  4. 24 - A ( I I V - w tym rzędzie wykonujemy w dwóch pierwszych oczkach  półsłupek a w trzecim dwa półsłupki w jednym oczku  x  6 )

  5. 30 - A  ( I I I V - w tym rzędzie  w trzech pierwszych oczkach wykonujemy po jednym półsłupku a w czwartym oczku dwa półsłupki  x  6  )

  6. 36 - C ( I I I I V - w tym rzędzie w czterech pierwszych  oczkach wykonujemy po jednym półsłupku a w piątym oczku  dwa półsłupki  x  6  )

  7. 42 - B ( I I I I I V - w tym rzędzie w pięciu pierwszych oczkach wykonujemy po jednym półsłupku a w szóstym oczku  dwa półsłupki  x  6  )

  8. 42 - C

  9. 42 - A

  10. 42 - C

  11. 42 - B

  12. 42 - C

  13. to jest rząd z kryształkami , nawlekamy  :  D , E , D, E, D , E , D , E , D , E , D , E , D , E ,D ,E , D , E , D , E , D , E , D , E , D , E , D , E ( w tym rzędzie wykonujemy jedno oczko łańcuszka , przysuwamy kryształek i omijając jedno oczko nad koralikiem wbijamy szydełko w drugie oczko robiąc półsłupek , następnie wbijamy szydełko w kolejne trzecie oczko nad koralikiem , przysuwamy koralik i wykonujemy  półsłupek itd.  do końca rzędu. To sprawi , że w kolejnym rzędzie będzie odpowiednia ilość oczek czyli 42 tyle ile koralików)

  14. 42 - C

  15. 42 - B

  16. 42 - C

  17. 42 - A

  18. 42 - C

  19. 42 - B

  20. 36 - C ( w tym rzędzie  wkładamy kulkę do środka i redukujemy koraliki  : I I I I I- O tzn. w pięciu pierwszych oczkach wykonujemy półsłupki a następnie omijając jedno - szóste oczko wbijamy się w siódme  oczko wykonując półsłupek )

  21. 30 - A ( I I I I -O tzn . w czterech pierwszych oczkach wykonujemy półsłupki a następnie omijając jedno - piąte oczko wbijamy się w szóste  oczko wykonując półsłupek )

  22. 24 - A ( I I I-O tzn. w trzech pierwszych oczkach wykonujemy półsłupki a następnie omijając jedno - czwarte oczko wbijamy się w piąte oczko wykonując półsłupek )

  23. 18 - A ( I I- O tzn. w dwóch pierwszych oczkach wykonujemy półsłupki a następnie omijając jedno - trzecie oczko wbijamy się w czwarte oczko wykonując półsłupek )

  24. 12 - A  ( I -O tzn. w pierwszym oczku wykonujemy półsłupek a następnie omijając jedno - drugie oczko wbijamy się w trzecie oczko wykonując półsłupek )

  25. 6 - A ( w tym rzędzie omijamy jedno oczko i wbijamy się w drugie wykonując półsłupek  x  6  )


Nasza kulka jest już gotowa .

Teraz wystarczy zamocować szpilkę z czapeczkami i ozdobnym koralikiem , zamocować ogniwko .

:lol:

20140816_100136

:roll:

20140816_100118

:lol:

Życzę udanego szydełkowania .

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam do zaglądania czasem do mnie.

:lol:    :lol:    :lol:

20140815_064323

25 komentarzy:

  1. Jakie ślicznotki! Eksperyment wyszedł kulce na dobre, chociaż biało złota była również śliczna. Nosz kiedy ja się wezmę w garść i skorzystam z tutka ://. Na razie oglądam i podziwiam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie dziękuję :) Myślę , że na Ciebie też przyjdzie pora i zrobisz swoją kulkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten pomysł na połączenie koralików z biconkami. Chyba kiedyś zmałpuję... tylko kiedy ja wyskrobię na to trochę czasu? chyba dopiero w zimie ;-)
    A te dzisiejsze kulki to w dodatku moje kolory! Są cudne!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Agato , bardzo dziękuję :) Zima to dobry czas na tworzenie ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to Kasiu zabiłaś mi ćwieka, bo nie wiem, która wersja kolorystyczna bardziej mi się podoba. Nie będę tego roztrząsać. Obie są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu , wielkie dzięki :) Mnie obie się podobają , chyba w zależności od nastroju i stroju ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu, Twoje kulki są jak wahadła u hipnotyzera, tak ładne i magiczne, że nie można wzroku oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Asiu , dziękuję za miłe słówka :) To muszę się dokładniej im przyjrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny komplecik :) Ja coś z szydełkowymi kulkami nie mogę się dogadać i po pierwszej udanej próbie, pozostałe jakoś wyjść nie chcą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne:-)a czy są na sprzedaż?

    OdpowiedzUsuń
  11. dzięki za schemat, 3h i zrobione.

    OdpowiedzUsuń
  12. Asiu , dziękuję :) Nie zniechęcaj się , jak pierwsza wyszła to inne też wyjdą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O bardzo mnie to cieszy , że schemat sprawdził się :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne kule. Eksperyment udany w 100%. Takie zabawy sprawiają ogromną frajdę. Ja właśnie eksperymentuję z koralikami triangle. Gratuluje pięknie wykonanych dzieł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne,cudowne i nie znajdę chyba słów na twój talent.Szkoda,że mnie nikt takim nie obdarzył, ale za to ja mam swoją biżuterię z modeliny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Agato , dziękuję :)
    I to jest fajne , że są pasjonaci w różnych dziedzinach , biżuteria z modeliny też jest ciekawa i piękna :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowny zestaw biżuterii jest obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Izo , serdecznie dziękuję za miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  19. es hermoso gracias por tu generocidad

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne kolczyki, zrobiłam podobne tylko w innych kolorach. Mam jednak problem . W przypadku gdy każdy rząd jest przerabiany naprzemiennie w różnych kolorach, nie stykają mi się rzędy idealnie, ale tworzy się przeskok kolorystyczny. Nie wiem, czy rozumiesz o co mi chodzi. Czy jest na to jakaś rada? Bardzo dziękuję za wzory i instrukcje. Szydełkuję dopiero od roku i dużo się od Ciebie nauczyłam, świetnie, czytelnie tłumaczysz i robisz istne cuda. Pozdrawiam serdecznie Urszula

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba wiem , trzeba rząd zakończyć w miejscu gdzie zaczęłaś :)

    OdpowiedzUsuń