niedziela, 10 sierpnia 2014

STYLOWA BIEL - KOLCZYKI SZYDEŁKOWO-KORALIKOWE

Witajcie,

Dzisiaj przedstawiam Wam kolczyki , małe kulki wykonane ukośnikiem szydełkowo-koralikowym.

Ostatnio jakoś nie mogę uwolnić się od kulek , które tworzę z koralików toho round w rozmiarze 15/0.

:lol:

Te stworzyłam z dwóch kolorów :

  • Opaque-Lusterd Navajo White

  • PermanentFinish-Galvanized Starlight

  • oraz kryształków bicone 3mm. - Crystal AB ( potrzeba 20 szt. )


Zastosowałam pozłacane elementy metalowe .

Szerokość kuleczek po zrobieniu wynosi ok. 1,5 cm. , długość kolczyków z biglem ma ok. 4,5 cm .

Prezentują się tak .

:lol:

 

20140810_171147

:roll:

20140810_171334

:roll:

20140810_172948

:roll:

20140810_172430

:roll:

20140810_174143

:lol:

Dla wszystkich chętnych stworzyć takie kolczyki przedstawiam schemat.

:lol:

KOLCZYKI STYLOWA KULKA

:lol:

Na początek warto zapoznać się z bardzo czytelnym tutorialem Joanny Niewieczerzał , który znajdziecie na :

http://www.swiatkoralikow2.pl/doc/tutorial_kulka_szydelkowo_koralikowa.pdf

Autorka w bardzo przystępny sposób przedstawia krok po kroku jak wykonać kulkę szydełkowo-koralikową.

Jak dodawać i redukować koraliki w rzędach .

Podaje też fajny sposób nawlekania rzędów z koralikami jak je oddzielić żeby nie było pomyłki.

Warto skorzystać z cennych rad.

 

STYLOWA KULKA

Potrzebne koraliki :

  • 15/0 - Opaque-Lustered NavajoWhite - A

  • 15/0 - Permanent Finish-Galvanized Starlight - B

  • bicone 3 mm. - Crystal AB ( 20 sztuk , na schemacie 2 białe koraliki to 1 kryształek ) - C

  • kulka o średnicy ok.10 - 12 mm


Zaczynamy nawlekać poszczególne rzędy:

  1. 6 - A

  2. 12 - A  ( V - w jednym oczku robimy dwa półsłupki x 6)

  3. 18 - A ( V I - w jednym oczku robimy dwa półsłupki a w kolejnym jeden półsłupek x 6 )

  4. 24 - B ( V I I -  w jednym oczku robimy dwwa półsłupki  w kolejnym jeden półsłupek i w kolejnym półsłupek x 6)

  5. 30 - A ( V I I I - w  jednym oczku robimy dwwa półsłupki  w kolejnym jeden półsłupek , w kolejnym półsłupek i w kolejnym jeden półsłupek x 6 )

  6. 30 - B

  7. B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C ( ponieważ kryształek jest większy od koralików 15/0 , należy zrobić jedno oczko łańcuszka i pomijając pierwsze oczko nad koralikiem ,  wkłuć szydełko w drugie kolejne oczko nad koralikiem przysuwając kryształek - C zrobić półsłupek , dalej koralik - B itd. do końca rzędu.20140810_161815

  8. 30 - B ( w tym rzędzie wszystko będzie pasowało ponieważ przed każdym mocowaniem kryształka dodaliśmy jedno oczko łańcuszka )20140810_163630

  9. 30 - A 20140810_164209

  10. 24 - B ( tu redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półsłupek następnie robimy trzy półsłupki  w kolejnych oczkach x 6 )20140810_165358

  11. 18 - A (  tu redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półsłupek następnie robimy dwa półsłupki w kolejnych oczkach x 6 )20140810_165721

  12. 12 - A (  redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półupek następnie robimy jeden półsłupek w kolejnym oczku x 6 )20140810_170014

  13. 6 - A ( redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półsłupek x 6 )20140810_170204


Życzę owocnego szydełkowania .

Do kolczyków dorobiłam zawieszkę kulę o średnicy 25 mm.

Oto ona.

:lol:

20140810_172140

:roll:

20140810_171511

:roll:

20140810_174113

:roll:

20140810_172240

:roll:

20140810_172757

:roll:

20140810_173027

:lol:

Pozdrawiam Was wakacyjnie .

:lol:   :lol:   :lol:

20140810_173027

 

 

38 komentarzy:

  1. Piękne:) Aż mnie kusi spróbować z 15 kulkę zrobić. Tylko nie wiem na jaką nić nawlec, żeby przeszły? Talia może być czy jest za gruba??

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny komplecik wyszydełkowałaś. Dzięki za podzielenie się wiedzą. Pewnie się skuszę i zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  3. ~Bizuteria-blond11 sierpnia 2014 02:56

    Kasiu prześwietna jest Twoja kulka!!! Już teraz wiem ,że i u mnie niedługo zagości jak się trochę ogarnę z wakacjami. Suuuuper!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękności, cudowności ....
    Dziękuję za tutorial, może w końcu ponownie spróbuję ? Kuszą mnie niesamowicie te Wasze szydełkowe kulki ale jakoś pod górkę mi z nimi :) Z Twoimi wskazówkami może się uda :)
    Pozdrawiam - Jola.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że jak dla mnie to tworzysz małe dzieła sztuki. :) Ten komplecik jest przepiękny. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ~handmadeanddiy.blog.pl11 sierpnia 2014 09:54

    Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne Jak zwykle powaliłaś mnie na kolana hehehe.
    Tworzysz piękne rzeczy :)
    Pozazdrościć talentu cierpliwości oraz pomysłu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Czy istniałaby możliwośc zrobienia takiego kompleciku na zamówienie i jaki byłby koszt?

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite są te kuleczki, kryształki dodają im wiele elegancji, ale też charakteru. Patrzyłam z zachwytem zastanawiając się jak to zrobiłaś, a tu kolejna niespodzianka, dzielisz się sekretem! Dziękuję, z pewnością spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne są. Po prostu brak mi słów. Gratuluję talentu i pomysłu. I cierpliwości też :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja używam czeski kordonek pod nazwą KORDONET 80 TEX 14,5x2x2 jest wydajny bo ma 340 m., jest cienki i świetnie nadaje się do szydełkowania 15/0.Polecam , odkryłam go kilka lat temu kiedy ogarnął mnie szał robienia serwetek koniakowskich :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za miłe słowa :) Życzę owocnego szydełkowania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Asiu , dzięki :) Ja też polubiłam tę kulkę i myślę , że jeszcze sobie po szydełkuję :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jolu dziękuję :) Mam nadzieję , że w końcu uda się i Tobie stworzyć kuleczkę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmmm , musiałabym się zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Asiu , dziękuję :) Te kuleczki bardzo polubiłam :)
    A co do niespodzianki , tooo nieraz warto uchylić rąbka tajemnicy , cóż może ktoś skorzysta i stworzy swoją
    kulkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny komplet jestem zachwycona i też chętnie bym taki kupiła jeśli to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję :) Oczywiście zastanowię się :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kasiu, stworzyłaś coś naprawdę niepowtarzalnego i niezwykle wysmakowanego - wyważona elegancja ze szczyptą zaskoczenia. Gratuluję! Szkoda, że nie jestem posiadaczką takiego kompletu niezwykłej biżuterii, tym bardziej że niedługo ślub - na pewno byłaby to właściwa oprawa dla Twojego dzieła.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj Kasiu lecisz w kulki i do tego takie śliczne ;) Bardzo mi się podoba to, że dodałaś bicony. Wygląda to bardzo elegancko. No jednym słowem nie mogę się napatrzeć na te Twoje kuleczki :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Maju dziękuję :) No niestety jest to jedyny komplet , propozycja kusząca ale urlop za pasem i jedynie mogę życzyć
    wszystkiego naj naj naj na nowej drodze życia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kasiu , oj lecę w kulki ;) Bardzo mnie wciągnęły :)
    Cieszę się , że i Tobie wpadły w oko :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja z 15ek kulek jeszcze nie robiłam ale te Twoje wyglądają tak pięknie, że mam wielką ochotę wreszcie się zmobilizować ;) Kolczyki są cudne, a zawieszka wręcz powaliła mnie na kolana .. Rewelacja Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję :)Spróbuj bo warto , ja długi czas omijałam je a teraz używam tylko 15/0 :)
    Muszę zrobić sobie zapas :)

    OdpowiedzUsuń
  26. I 100 komentarzy to mało - gratuluję pomysłu na klasyczne zestawienie bieli i złota,kolczyki a`la Joanna & Kasia mam od teraz w planach.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne te kulki:) Szkoda,ze nie umiem szydełkować;( Ale za to podpisuje się pod chęcią kupienia takiego zestawu, oczywiście o ile to możliwe:) pozdrawiam i czekam na nowe dzieła do podziwiania:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowne są te kolczyki,chętnie sama bym sobie je ponosiła i może nawet się skuszę,jak tylko znajdę wolną chwilę od robienia biżuterii z modeliny,bo mam nawał zamówień,ale dzięki za podzielenie się wiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  29. ten komplet biżuterii jest prześliczny :D chętnie sprezentowałabym taki mamie, mam też pytanie gdzie zakupujesz te półfabrykanty chodzi mi o pozłacane wykończenia każdej kuli, bigle itp.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ewelino , dziękuję :) Półfabrykaty kupuję w hurtowni Kadoro i ArtFan :)

    OdpowiedzUsuń