poniedziałek, 30 czerwca 2014

PIRATE TREASURE - SHIBORI RIBBON SILK

Witajcie,

Dzisiaj ostatni dzień czerwca więc postanowiłam się zmobilizować i wrzucić coś zupełnie nowego u mnie na bloga.

Jakiś czas temu odkryłam wstążkę shibori ribbon silk.

Po żmudnych poszukiwaniach znalazłam ją w sklepie internetowym :

http://www.bazardekoracji.pl/

I właśnie  owej czarodziejskiej piękności poświęcę parę słów  :lol:

shibori1

Wstążka shibori ribbon silk jest to bardzo delikatny ,  naturalny jedwab barwiony ręcznie japońską techniką "arashi shibori".

Technika ta sprawia , że kolory i ich odcienie w jakiś magiczny sposób  przenikają się na wzajem i tworzą na wstążce

bajeczne refleksy.

Wstążka dodatkowo jest plisowana co daje też wspaniały , nieoczekiwany efekt po rozciągnięciu i  ułożeniu w dowolny sposób.

Szerokość wstążki bez rozciągania wynosi ok.1 cm. , ale maksymalnie można ją ułożyć do 10 cm.

To tyle króciutkiego wstępu na temat wstążki shibori  :lol:

 

" Pirate Treasure " to bransoletka stworzona przy pomocy owej wstążki , techniką haftu koralikowego.

20140630_131207

W samym centrum znajduje się kaboszon utworzony z kawałków masy perłowej ( kiedyś był to klips  , ale go popsułam i postanowiłam wykorzystać tu ) , opleciony koralikami toho treasure 12/0 w kolorze - galvanized starlight oraz toho round 15/0 - galvanized aluminium. Dalej to już wymysł mojej wyobraźni : perły,fire polish, kryształki Swarovskiego - bicone , super duo.

20140630_131413

W bocznej części umieściłam kryształek rivioli - 8 i 12 mm. w kolorze - Crystal Vitrail Light F , opleciony toho treasure 12/0 - inside-color crystal-lavender lined oraz toho round 15/0 - gold-lustered amethyst. W tej części bransoletki jest też perła - 8 mm. , otulona w shibori i toho round 11/0 - ceylon petunia.

20140630_131946

:roll:

20140630_131252

Brzegi bransoletki obszyłam mixem toho round 11/0 w kolorach różu i fioletu :

  • ceylon soft pink

  • ceylon innocent pink

  • ceylon petunia

  • inside-colorcrystal-rose gold lined

  • inside-color rainbow crystal-strawberry

  • silver-lined milky lavender

  • transparent-frosted sugar-plum

  • matte-color andromeda


20140630_131929

 

Ogólnie mówiąc moja bransoletka  "Pirate Treasure " wyszła na bogato i błyszcząco.

20140630_134839

Całość umocowałam na bazie z mosiądzu do bransoletek o wymiarach 3 x 16 cm.

Spód podszyłam ekoskórką  w kolorze jasnego beżu .

Brzeg wierzchu  ze spodem połączyłam ściegiem murkowym i tu użyłam celowo koralików toho round 11/0 - galvanized starlight , które dopełniają kolorystyczną całość.

 

PIRATED SHELLS

Do kompletu stworzyłam kolczyki , które w kształcie przypominają trochę muszelki.

Kolorystyka wstążki i koralików ta sama co w bransoletce.

Wymiary kolczyków : szerokość ok. 3.5 cm. , wysokość ok. 3.8 cm. ( wysokość z biglem ok. 6.5 cm. ).

20140630_132919

:roll:

20140630_133259

:roll:

20140630_134058

Cały komplet prezentuje się tak .

:lol:

20140630_134615

:lol:

Kolory wstążek shibori są obłędne , można stworzyć piękną biżuterię , polecam .

Pozdrawiam Was gorąco i dziękuję , że czasem tu zaglądacie .

:lol:   :lol:   :lol:

20140630_131207

21 komentarzy:

  1. Przecieram oczy ze zdumienia, zdziwienia, zachwytu.... to prawdziwe dzieło sztuki !!! Przepiękny komplet. Nie umiem opisać tego cuda, bo aż mi brakuje słów. Trudno uwierzyć, że to powstało w domowym zaciszu. Piękny jest !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolu , bardzo dziękuję za tak miłe słowa :)
    Długo zbierałam się żeby pokazać moje skarby :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu , dziękuję :)Piraci lubią skarby :) Moja córka też , dlatego muszę jeszcze posiedzieć nad kolejną bransoletką z shibori ale w innym kolorze :) A co do klipsa to jakoś mi nie pasowały ;) Może dobrze się stało , znalazły swoje miejsce :) Dziękuję za nowy adres :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite cudo Ci wyszło! Prześliczny zestaw wprost słów brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Edyto , bardzo dziękuję za miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu to jest przepiękne. Jesteś obdarzona niesamowitym talentem :-). Każda Twoja praca jest WOW! :-)
    Przyznam się, że u mnie w szafce ze skarbami do koralikowania leży Shibori, ale jakoś jeszcze się za to nie zabrałam :-). Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Agnieszko , bardzo dziękuję :) Moje shibori też trochę musiało odleżeć , ale jak już zabrałam się , to nie mogłam o niczym innym myśleć ;)Twoje też się doczeka :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś nowego, coś bardzo pięknego, eleganckiego... super!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna ta praca, Tobie z resztą wszystko wychodzi pięknie czego byś się nie dotknęła!!! bardzo mi się podoba, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasiu, bardzo mi się podoba Twój komplet. Jest delikatny, ma piękne pastelowe kolory i jest ślicznie wykonany. Dobrze, że zachowałaś umiar i uniknęłaś całego tego przepychu, który najczęściej daje się zobaczyć w shibori. Zdecydowanie bardziej wolę takie prace jak Twoja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Danusiu , bardzo dziękuję :)Ciągle próbuję czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasiu , bardzo dziękuję :) To nie do końca tak jest ,że wszystko tak pięknie wychodzi :)
    Z jedwabiem trudno się pracuje ale wyszła nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kasiu dziękuję :) Chociaż mam wrażenie , że jest trochę za bogata :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ~Bizuteria-blond5 lipca 2014 13:39

    Ale śliczny komplet. Za mną też chodzi shibori ale zawsze jest cos co musze najpierw:) i tak odkładam. Bałabym się,że ja zanim cos z nim uszyje to popsuje :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję , shibori jest rzeczywiście delikatny ale na pewno poradzisz sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Komplet podoba mi się ogromnie jest elegancki i estetyczny, wspaniale, że ciągle coś nowego się tu dzieje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewelino, serdecznie dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana,
    podziwiam Twoje prace, Bog dal Tobie wspanialy talent.
    Teraz ja mam czas,i mam tez nieuzywane talenty, ktore musze ozywic, chce dla siebie
    cos pieknego zrobic.Poposze Cie o latwiejszy wzor na poczatek.

    OdpowiedzUsuń
  20. Doroto , dziękuję , aż pojawia się rumieniec :)
    Jeśli chodzi o jedwab shibori to poszukaj sobie filmik na YOU TUBE pod hasłem shibori ribbon silk :)
    Pokazuje jak tą materię okiełznać ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń