poniedziałek, 1 lipca 2013

LAWENDOWA KULKA SZYDEŁKOWO-KORALIKOWA

Witajcie .

Jakiś czas temu obiecałam podać schemat kulki szydełkowo-koralikowej.

Potrzebne nam będą :

20130701_123855

  1. kulka 20 mm

  2. koraliki toho round 11/0 ( najlepiej w dwóch kolorach )

  3. kordonek ( najlepiej w kolorze koralików )

  4. igła do nawlekania koralików

  5. szydełko o rozmiarze 0,75 mm lub 0.90 mm


SCHEMAT

Na nitkę nawlekamy 320 koralików najlepiej w dwóch kolorach wg. schematu jaki podam (widzimy wtedy każdy kolejny rząd ).

Ja wybrałam kolory : fioletowy i różowy.

Nawlekamy koraliki : 5-fioletowych,10-różowych,20-fioletowych,20-różowych,30-fioletowych,30-różowych,

30-fioletowych,30-różowych,30-fioletowych,30-różowych,30,fioletowych,20-różowych,20-fioletowych,

10-różowych,5-fioletowych.

Następnie :

  1. robimy 5 oczek łańcuszka ,które łączymy w kółko

  2. 5-fioletowych koralików przesuwamy bliżej łańcuszka, następnie wbijamy szydełko w pierwsze oczko łańcuszka i przysuwamy pierwszy koralik ,przeciągamy szydełkiem nitkę przez dwa oczka ( powstaje półsłupek ),tak postępujemy z pozostałymi  koralikami

  3. 10-koralików różowych przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd tj. w jednym oczku robimy dwa półsłupki (2x5 = 10 koralików w rzędzie )

  4. 20-fioletowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd jak wyżej robiąc w jednym oczku dwa półsłupki (2x10=20 koralików w rzędzie )

  5. 20-różowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd , teraz w każdym oczku robimy półsłupek czyli 20 koralików w rzędzie

  6. 30-fioletowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd tj. w jednym oczku dwa półsłupki , w drugim jeden półsłupek (V I V I V I V I V I V I V I V I V I V I )     V-2 półsłupki      I-1 półsłupek

  7. 30-różowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd tj. w każdym oczku robimy jeden półsłupek i wychodzi 30-koralików w rzędzie

  8. 30-fioletowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni

  9. 30-różowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni

  10. 30-fioletowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni

  11. 30-różowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni

  12. 30-fioletowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni ( tu wkładamy kulkę do środka )


20130630_220620

13. 20-różowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd redukując tj. pierwszy półsłupek robimy w drugim oczku ( zbierając dwa oczka ) , drugi półsłupek robimy normalnie ,sekwencje powtarzamy 10-razy

14. 20-fioletowych koralików przysuwamy i wykonujemy kolejny rząd tj. robimy 20 półsłupków (20 koralików w rzędzie)20130630_221938

15. 10-różowych koralików przesuwamy i wykonujemy kolejny rząd redukując tj. wykonujemy półsłupek w co drugim oczku ( 10 koralików w rzędzie )20130630_222356

15. 5-fioletowych koralików przybliżamy i wykonujemy ostatni rząd redukując tj. wykonujemy półsłupek w co drugim oczku ( 5 koralików w rzędzie )20130630_222752

Kulka jest gotowa.

:lol:

:lol:

Z kulki zrobiłam zawieszkę do rzemyka, sami oceńcie wyszła fajnie. :roll:

20130701_124023

:roll:

Zawieszkę ozdobiłam perełkami i kryształkiem Svarowskiego w kolorze jasnego różu.

20130701_124010

 

Pozdrawiam, mam nadzieję że mój kursik przyda się Wam i stworzycie swoją kulkę szydełkowo-koralikową. :lol:

35 komentarzy:

  1. Fajnego masz bloga bardzo mi się podoba czekam na nowe wpisy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny kursik, ja zaczynam od 6 koralików ale spróbuję również Twoją metodą, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie jako osoby początkującej chyba za trudne

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładna ta kulka !!! Spróbuję może zrobić podobną córce w prezencie. Twórz dalej i dziel się z nami Swoimi pracami. Serdecznie pozdrawiam i pełnej głowy pomysłów życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sorry, ale nie rozumiem tego "opisu"

    OdpowiedzUsuń
  6. jak długo robi sie taka kulkę. jest bardzo fajna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł, muszę wypróbować.

    W wolnych chwilach zapraszam Cię do mnie http://mojediy.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. k.zyburtowicz11 lipca 2013 12:59

    Na taką kulkę potrzeba parę godzin ,zależy czy robisz jakieś rzeczy na szydełku i masz wprawę.
    Na początku na pewno potrzeba więcej czasu i cierpliwości.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne, ale dla mnie za trudne,,;/

    OdpowiedzUsuń
  10. piękna! pomimo szczegółowego opisu (dzięki Ci za nie bardzo!!), dla mnie to za trudne :( jakoś z szydełkiem zaprzyjaźnić się nie potrafię :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam

    bardzo fajna i ładna kulka muszę spróbować, mam tylko kulkę 12 mm mogłaby Pani napisać od ilu koralików zacząć ??

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie moje kulki zaczynam od 5 koralików i w zależności od wielkości kulki mniej rzędów robię ( gdzie dodaję koraliki )
    Wkładam kulkę do środka i sprawdzam czy już wystarczy , następnie redukuję.
    Życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam. Co oznacza polslupek? Szydelkujeny jak w zwyklym sznurze czy jak w ukosniku?
    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj,półsłupek z koralikiem wykonujemy tak jak zwykły półsłupek na szydełku ( tak jak w zwykłym sznurze szydełkowo-koralikowym ).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam!
    Robię bransoletki szydełkowo koralikowe, ale czytając ten opis niestety nie potrafię sobie zwizualizować stworzenia takiej kulki.Co oznacza pojęcie półsłupek?Czym różni się to od robienia sznura do bransoletek.Czy jest to zupełnie inna metoda.Przepraszam za tak wiele pytań.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj,jeżeli robisz sznury szydełkowo-koralikowe to z kulką nie powinnaś mieć problemu :) robi się ją tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak sie przerabia ten podwójny pólsłupek, Zupełnie nie wiem jak do jednego koralika doczepić 2 kolejne? Jak przerobic to oczko 2 razy. Robie sznury szydełkowo koralikowe ale nie umiem poszerzac kolejnych rzedów do kulki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj.
    W oczko z poprzedniego rzędu wbijasz szydełko przysuwasz koralik , przerabiasz raz i ponownie wbijasz szydełko w to samo oczko ,przysuwasz
    koralik , przerabiasz raz a następnie oba oczka naraz ( rozumiem , że nie robisz serwetek na szydełku , bo to tak samo się robi ).
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie robię serwetek na szydełku, sznura nauczyłam się sama z filmików z yt. Teraz próbuje robić tę kulkę metodą peyote ale wychodzi mi trochę niechlujnie bo są za duże przerwy. Na szczęście mam dużo cierpliwości do psucia prac i zaczynania na nowo aż bedzie idealnie :) Pożniej spróbuję zrobić tę kulkę na szydełku albo popróbuje poszerzać sznur tą metodą :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam fajnego masz bloga i fajnś zrobiłaś kulkę dobry opis ale przydałby się filmik bo mimo że opis jaet niezły to ja za nic nie mogę zajarzyć jak to ma być pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Super. Właśnie szukałam takiego tutorialu. Dzięki tobie już wiem jak się robi kule. Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję :) mam nadzieję , że stworzysz piękne kulki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdecydowanie jest to schemat ukosnikowy, robiac zwyklym robotka jest tak ciasna ze nie mozna nawet dojsc do polowy. Z reszta widac po zdjeciach, ulozeniach koralikow ze to ukosnik :)

    OdpowiedzUsuń
  24. witam...kulka przepiękna :)))mam pytanie - to w końcu jak jest zrobiona ta kulka - ściegiem zwykłym czy ukośnikiem? ja jestem dopiero początkująca i nie rozpoznaje po zdjęciu...bardzo chcę się nauczyć takich kulek, więc informacja o rodzaju ściegu jest dla mnie ważna....pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, kulki zrobione są ukośnikowym , polecam świetny tutorial na taką kulkę na blogu Joasi "biżuteria-blond".Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj, mam małe pytanko: czy każdy rząd zamykałaś oczkiem ścisłym czy od razu przechodzi się do następnego półsłupka z koralikiem. Jestem początkującą osobą zarówno w świecie szydełka jak i biżuterii. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam, mam małe pytanko: czy po zakończeniu rzędu robisz oczko ścisłe czy przechodzisz od razu do nowego rzędu z półsłupkiem i koralikiem? Jestem osobą początkującą i w szydełkowaniu i w biżuterii a chciałabym robić to dobrze. :-) Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. No i udało się, jest pierwsza koralikowa :):):) Dzięki za tutorial :)
    Pozdrawiam- Jola.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jolu , ogromnie się cieszę , że udała się kulka :)
    Gratuluję wytrwałości :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. La bola se ve perfecta muy organizada para mi es imposible hacerla con esa perfeccion, gracias por tu ayuda

    OdpowiedzUsuń
  31. Ivonne , gracias :)
    Espero que sea util :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Hi Kasia,
    Thanks a lot for your tutorial, it was very helpful to understand this - difficult - technique !
    I have to further myself yet, but I'll make it !
    Sincerely yours
    Karine

    OdpowiedzUsuń
  33. Hello Karine :)
    I'm glad TUTORIAL handy :)

    OdpowiedzUsuń